среда, 27. септембар 2017.

Moja misija - širenje znanja!


Došao je septembar i sve se pokrenulo posle sezone godišnjih odmora i predaha koji nam je svima bio potreban kako bismo napunili baterije i očistili um. Odmah na početku meseca sačekale su me obaveze i priprema novih predavanja i seminara, malo sam zastao posle letnjeg odmora i razmislio o svemu. Posebno sam se zapitao zašto radim to što radim i zašto mi je to toliko bitno, ovaj post je posvećen tome i predstavlja sistematizaciju svega onoga što ja zapravo radim.

Zašto radim to što radim?
Svaki čovek ima nešto što ga pokreće i za šta je spreman da posveti svoje vreme, a i sva ostala sredstva. Ono što ja radim u poslednjih nešto više od 15 godina može se opisati jednom rečenicom: "Ja širim znanje o bezbednosti informacija". Ovo je u poslednje vreme postala popularna oblast dok je pre nekih 10 pa i više godina malo ljudi znalo išta o tome. Svedoci toga su moji prijatelji, koji su imali tu "nesreću" da od mene uvek slušaju o ovoj temi o kojoj niko drugi, ili bolje rečeno, koju je mali broj ljudi tada pominjao. Sebe mogu opisati kao nekoga ko želi da što više proširi svest o bezbednosti u sajber svetu što većem broju ljudi. Tu svoju misiju obavljam na više načina:

- Moj blog koji upravo čitate o informacionoj bezbednosti, gde pokušavam da jednom nedeljno pišem na neke teme iz oblasti sajber bezbednosti i to na što razumljivijem nivou, odnosno tako da što veći broj ljudi koji nisu IT stručnjaci može razumeti tekst do neke mere. Ideja mi je da kada neko želi nešto više da sazna o nečemu iz oblasti sajber bezbednosti dođe na blog i pročita. Takođe ideja je da se to sve jednog dana sisstematizuje u jednu knjigu.

- Video podcast KnowledgeCenter.rs gde sa svojim dobrim prijateljem i saradnikom, Miodragom Ranisavljevićem, koji je preuzeo ulogu voditelja, pokušavam da izborom zanimljivih tema iz oblasti sajber bezbednosti objasnimo što više praktičnih stvari. Takođe, ovde ćemo pozivati i goste iz struke koji će davati svoje komentare i mišljenja o aktuelnim temama koje obrađujemo. Za sada smo snimili uvodnu emisiju i prvu epizodu, a za koji dan je druga na redu.

- Seminari i obuke za profesionalce koje realizujem kroz svoju firmu SECIT security, a u saradnji sa privrednim komorama iz Srbije i regiona (PKS, Privredna komora Beograda, Regionalna privredna komora NS, Privredna komora Skopje), kao i nekim kompanija od kojih bi izdvojio nemačku firmu Forum Media d.o.o., koja već dugo godina uspešno posluje i u Srbiji. Pored ovoga izvodimo i treninge i obuke koji se rade inhouse, odnosno kod naših klijenata koji su kompanije ili organi države. Ovde moram da iskoristim priliku da se posebno zahvalim mojim saradnicima koji su stvarno stručni i dobro rade svoj posao.

- Predavanja na Fakultetu za informacione tehnologije (FIT) gde držim više predmeta na osnovnim studijama, a takođe sam i koordinator master studija Bezbednost informacija, gde takođe držim više predmeta iz oblasti bezbednosti informacija i digitalne forenzike i pokušavam da učinim da ovaj program bude što bolji i da učimo studente pravim i aktuelnim stvarima iz ove oblasti. Mislim da ovo u velikoj meri i uspevamo jer je Univerzitet Metropolitan, po nekim istraživanjima koja su sprovedena među studentima, broj 1 po zadovoljstvu studiranja.

- Udruženje eSigurnost je osnovano sa namerom širenja znanja iz oblasti bezbednosti informacija početkom 2016. godine, kada smo moji prijatelji i saradnici Aleksandar Mirković i Jovan Šikanja i ja, rešili da osnujemo udruženje gde ćemo pokušati da okupimo što veći broj stručnjaka iz ove oblasti i kako bi na taj način međusobno delili informacije i znanje. Danas udruženje broji oko 200 članova i može se reći da smo veoma aktivni što se tiče dešavanja u oblasti sajber bezbednosti na teritoriji RS. Naravno, po mom mišljenju, to još nije dovoljno, pa ću se truditi da prethodno pomenuto dovedem na viši nivo u narednim godinama.

- Tribine koje organizuje eSigurnost sa svojim partnerima su događaji koji se odigravaju nekoliko puta godišnje i imaju za cilj da se veći broj stručnjaka sakupi na jednom mestu i da se svaki put obrađuje neka aktuelna tema. Ovo su događaji koji su potpuno besplatni za svakoga ko želi da prisustvuje i ne postoje nikakve kotizacije. Eventualno se neki događaj zbog same teme mora održati tako da mu mogu prisustvovati samo ljudi po pozivu ali to je retko. Sledeći ovakav događaj se planira za prvu polovinu decembra a o tome ću još pisati na blogu.

- Dobijam dosta poziva za gostovanje na TV, radio, live stream emisijama, gde se odazivam kad god ovo mogu da uklopim u svoje obaveze, a trudim se da to bude što češće. Na ovaj način želim da što veći broj ljudi čuje za oblast sajber bezbednosti, koji inače ne bi to čuo da nije bilo gostovanja u emisiji. Pošto Udruženje eSigurnost ima dosta stručnjaka, ako nekada ne mogu da stignem na gostovanje zbog obaveza ili službenog puta van zemlje, uvek postoji opcija da se neko iz Udruženja odazove tako da postižemo da se skoro uvek odazovemo na pozive i zbog toga sam veoma ponosan.

- Smatram da najbolji način razmene informacija i znanja između stručnjaka iz neke oblasti predstavljaju konferencije, pa se iz tog razloga trudim da i ovu oblast ne zapostavim. Trenutno učestvujem u organizaciji dve konferencije iz oblasti bezbednosti informacija. Prva je stručna konferencija eSecurity koju organizuje Udruženje eSigurnost i koja će se održati u drugoj polovini aprila meseca 2018. godine (o detaljima  kao što su tačni datumi, agenda slično moći ćete da čitate na blogu). Druga je međunarodno naučna konferencija BISEC koju organizuje Univerzitet Metropolitan i koja je posvećena oblasti bezbednosti informacija, a kategorizovana je kao M33 i ugostiće i stručnjake iz regiona. Takođe, pored ovih konferencija gde sam uključen u organizaciju, uvek se rado odazivam na sve konferencije i kao predavač, gde koristim priliku da pričam o onome što najbolje znam, a što mislim da može biti korisno ciljnoj publici.

- Još jedna stvar koju sam započeo, ali za koju će trebati više vremena, jeste knjiga koju želim da napišem, a u kojoj ću pokušati da na što jasniji način predstavim sve opasnosti koje vrebaju jedan poslovni sistem i pojedince u njemu. Plan mi je da od tekstova sa ovog bloga kreiram sadržaj za knjigu, naravno kada se prikupi veći broj postova. Ideja mi je da ovo ne bude knjiga samo za stručnjake, već za širu publiku, a posebno bi mi bilo drago da je pročitaju direktori malih i srednjih preduzeća u Srbiji, koji predstavljaju ključan faktor u sajber bezbednosti, a da toga uopšte nisu ni svesni. Nadam se da ću u bližoj budućnosti uspeti da i ovo privedem kraju i da će se knjiga pojaviti na policama neke knjižare.

Kao što sam na početku bloga započeo sa pisanjem, na sličan način ću i završiti. Rekao sam da svako ima nešto što ga pokreće i u šta je spreman da uloži mnogo, a ovo je moj način da ostavim nekakav dublji trag u vremenu. Želim da na ovaj način utičem na što veći broj ljudi koji neće biti prevareni na internetu, firme koje neće biti hakovane od strane profesionalaca i neće pretrpeti štetu, ali i decu koja neće biti žrtve na internetu pedofila koji vrebaju ili svojih vršnjaka koji ih mogu terorisati. Nadam se da ću ostati na ovom putu koji sam započeo i da ću uspeti da ostavim neki trag, pa makar to pa makar to bio uticaj na samo nekoliko ljudi. Toliko za sada, a već sledeće nedelje očekuje vas novi post koji će nas sve zajedno povesti u tom smeru.

0 коментара:

Постави коментар